fredag 17. juli 2009

Frå Shabby til Chic

Den gamle krakken frå farmor sitt kjøkken er vel trygt det ein kan kalle shabby. Han har gjort jobben sin i vel 60 år. Den blei litt mindre shabby etter ein grundig vask, men toppen er likevel ikkje særleg fin.

DSCF0761

DSCF0762

DSCF0763

Godt inspirert av Wood & Wool Stool fann eg fram heklenål og garnnøster. 

DSCF0771 Etter litt meir enn ein kveld var kjempebestemor-ruta med litt ekstra kantpynt ferdig.

 DSCF0769

No kan den vel kallast Shabby Chic?

DSCF0768

This old stool is from my grandmothers kitchen. It been in use for 60 years, so it was quite shabby when I got it. A bit of washing helped, but the top didn’t look nice.

Inspired by Wood & Wool Stool I took out my yarn and crochet needle. A giant granny square and a little fancy edging did the trick.

Can we call this Shabby Chic now?

7 kommentarer:

  1. It looks very beautiful now. I like that edging you made!

    SvarSlett
  2. Åh, du er bare så god! Kanonstilig ble det! Den tøffeste krakken jeg har sett noen gang! Beklager alle utropstegnene, men de er tvingende nødvendig i dette tilfellet.

    Hva blir det neste? *spent*

    SvarSlett
  3. Tror nok den kan kalles Shabby Chic - veldig flott. Sikkert et morsomt sommerhåndarbeid.

    SvarSlett
  4. det ble en klar forbedring ja! :)

    Jeg har en krall som trenger nytt trekk selv, så håper det går bra at jeg låner idéen av deg :)

    Kjempefin blogg du har forresten!

    SvarSlett
  5. Krakken ble knallfin med ny "lue"! =)

    Jeg har sånn ærefrykt for gammelt håndtverk - de lagde virkelig ting for å vare før i tida... Det er så flott at folk tar vare på sånt noe fortsatt!! =)

    SvarSlett
  6. Krakken ble utrolig stilig, jeg likte spesielt den heklede kanten. Virkelig veldig fin :-) Det er første gang jeg er innom bloggen din, men jeg skal følge med videre.

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails